Siemreap en Battambang

21 januari 2012 - Battambang, Cambodja

Siemreap een place to be! Zekervoor jongeren een groot uitgaansgebeuren en kijken en bekeken worden.Een vooruitstrevende stad. Hier overal vissenbkken om je voetjes te laten behandelen.Aan mij niet besteedt, maar Andre , de hero van het verhaal heeft zich lekker laten kietelen.
Vanochtend met de tuk tuk naar de rivier en naar Battambang gevaren, Een prachtige tocht op de romantische boot, daar hebben ze hier een iets andere opvatting over maar prima bootje. Lekker boven op het dek gehangen en het leven van de Cambodjanen aanschouwt, Wat hebben de mensen het toch arm. Een paar palen en een zeiltje, dat is het wel zo ongeveer.een visje vangen en het eten is daar.Een schooltj op het water, Ja, als de rivier dan gaat stijgen in het regen seizoen dan zijn ze weggespoeld.En dan al die kindjes, helemaal niets voor een toekomst. Maar allemaal zwaaiende en joelende kinderen als de boot voorbijkomt.Een fijne dag op het water was het zeker.Battambang zelf is niet zoveel , daarom morgen verder met de bus naar Pnhom Penh. Tot zover het nieuws van de dag zullen we maar zeggen!

2 Reacties

  1. Ingrid en Jan:
    22 januari 2012
    hallo andre en ans, wat een zware doortocht naar cambodia was dat wel niet maar een echte trotter mag daar niet van weten!!
    de boottocht was ook de moeite precies, maar idd de armoede is er even groot dan in Laos!
    wij zitten momenteel in Krabi en genoten van een boottocht naar de Railay Bay, daar kan je over land niet geraken en deze rotsbaai staat bekend voor zijn klimactiviteiten, mooi om het te bekijken allemaal
    morgen reizen wij door naar Trang waar Chinees new year enorm gevierd wordt en doen wij nog een snorkeltochtje mee naar drie eilanden die we nog niet eerder bezochten in de provincie Trang zelf, nl Koh Kradan, Koh Mook en Koh Ngai
    heel veel lieve groetjes vanuit Krabi
    jan & ingrid
  2. ansschoneveld:
    28 januari 2012
    Hallo daar

    Even uit de lucht geweest, niet altijd wifi. Zijn nu Rayon district. Waren beetje zoekende, maar gaan nu naar vriend van andre , pataya.
    Jullie hebben het dus nog fijn gehad en weer terug thuid. Ja, weer even acclimatiseren en werken, Dat valt niet mee. Wij lekker paar dagen aan het straand even bijkomen. Wat een verschil zeg. Thailand of Laos en Cambodja. Over de grens en direkt een heel ander gebeuren. Wegen net akls bij ons ...zo n kleine afstand.De rest ga ik even op reisblog doen. Fijn om iets van jullie te horen. Liefs van ons , moest wel even omschakelen hoor, na jullie vertrek. Vond het heel fijn om met jullie rond te trekken. XX